T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Çankaya Lokman Hekim Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

CAREER GUIDANCE WITH VIRTUAL REALITY APPLICATIONS -HACER HÜSREVOĞLU TERZİ

CAREER GUIDANCE WITH VIRTUAL REALITY APPLICATIONS

SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI İLE KARİYER REHBERLİĞİ e-TWİNNİNG PROJEMİZ

20-06-2023

SANAL GERÇEKLİK UYGULAMALARI İLE KARİYER REHBERLİĞİ

CAREER GUIDANCE WITH VIRTUAL REALITY APPLICATIONS 


Bu proje 2022-2023 Eğitim ve Öğretim Yılı içerisinde düzenlediğimiz sanal gerçeklik uygulamaları ile kariyer rehberliği hakkında e-twinning projesidir. Projemizde Türkiye’den 10 Sırbistan’dan 1 ve Romanya’dan 3 ortak öğretmen toplam 99 öğrenci yer aldı.Projemizde, meslek lisesi öğrencilerine kariyer seçimleri konusunda yardımcı olmak, seçtikleri alanları yakından tanımak ve hedefledikleri meslekleri belirleme sürecinde rehberlik sağlamayı temel amaç edindik. Bu hedefe ulaşmak için, ileri düzeyde sanal uygulamalar ve teknolojik araçlar kullanarak kapsamlı bir kariyer rehberliği ortamı oluşturduk. Projemiz öğrencilerin ilgi alanlarını, güçlü yönlerini ve kapasitelerini anlamalarına yardımcı olmayı, bir sonraki eğitim kariyer alanlarında hangi mesleklerin bulunduğunu öğrenmelerini sağlamayı hedeflemektedir. Ayrıca 21. Yüzyıl becerilerinden bilgi, medya ve teknoloji becerilerini geliştirmeye yardımcı olmayı amaçlandık. Bunun yanı sıra, yaşam ve kariyer becerileri açısından esneklik, uyum, girişimcilik ve öz yönelim gibi özelliklerin geliştirilmesine katkıda bulunmak hedeflerimiz arasındadır. Öğrencilerimizin kariyer yolculuklarında değişen dünyaya uyum sağlama, yeni fırsatları değerlendirme, girişimcilik ruhuyla hareket etme ve kendi hedeflerine yönelik özgüvenle ilerleme konularında yetkinlik kazanmaları, Avrupa’daki akranları iş birliği yaparak ilgi alanlarındaki mesleklerin yurt dışı olanakları hakkında da fikir sahibi olmalarını istedik.

Projemize katılan öğrencilerimiz. 

HAZAL

ECEM

ÖMER

HAZAL2

DENİZ

EFSER

AZRA

MEHMET

 

Projede çalışan tüm öğrencilerimiz Okul Tanıtımı, il tanıtımı, ülke tanıtımı hazırlayıp okul youtube sayfamızda paylaşmışlardır.

OKUL TANITIMI İÇİN TIKLAYINIZ


İLK ÖĞRENCİ BULUŞMASI- First Student Meeting

 20-06-2023

 

 

 

 

https://lokmanhekimmtal.meb.k12.tr/icerikler/e-twinning-sanal-ogrenci-toplantisi_13499112.html

 

 

İLK ÖĞRETMEN TOPLANTISI- Project Evaluation Meeting

05-07-2023

 

 

 




Project Logo Survey

Projemiz için tüm öğrencilerimiz logo düzenlemiştir. Aralarından seçtiğimiz logoyu proje ortaklarımızla oylamaya sunduk.

 

20-06-202320-06-2023

20-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tüm öğrenciler, ortak anketlere ve oylamalara katılım sağladılar. Proje logosu için ise herkes oy kullandı. Projemizin süresi boyunca, ortaklarımızla iş birliği temelli bir yaklaşım sergiledik. Gerçekleştirdiğimiz etkinlikleri birbirimize ileterek istişarelerde bulunduk. Projemiz etkinliklerinde öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanımaları için okul rehber öğretmenlerinin eşliğinde Holland meslek tercih envanteri uygulandı. Bu envanter sayesinde öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin farkındalığı arttırıldı. Envanter sonuçlarını ise proje ortak olduğumuz okulların tüm öğrenciler ile linoit aracı kullanarak beyin fırtınası etkinliğiyle değerlendirerek yorumladılar. Ayrıca Career Puzzle Activity etkinlik aracıyla iş birliği içinde çalışarak ortak ürün olarak bulmaca geliştirdiler. Aynı zamanda kariyer rehberliği ile ilgili terimleri araştırdılar ve anlamlarını öğrenerek kendi mesleki gelişim süreçlerine katkıda bulundular. Final projesi olan ortak sanal alan hazırlanmasında tüm öğrenciler iş birliği içerisinde aktif olarak yer aldı ve oluşturulan sanal alanı VR gözlük ile izlenebilir şekilde düzenledik. Final projesiyle de öğrenciler iş birliği içinde çalışmayı ve akranlarından öğrenmeyi bir kez daha deneyimlediler.

 

 

 

REHBER ÖĞRETMENİMİZLE BİRLİKTE HOLLAND MESLEK TERCİH ENVANTERİ ANALİZİ

Holland Vocational Preference Inventory

20-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-202320-06-2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BEYİN FIRTINASI

 Which personality type What job let's brainstorm!

 20-06-202320-06-202320-06-2023

 

 

 

 

 

 20-06-2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KARİYER ÇARKI ETKİNLİĞİMİZ

Our Career Wheels in Augmented Reality

Bu çalışmada öğrencilerimiz kariyeriyle ilgili çark oluşturup QR Koda dönüşürdü ve arrtırılmış gerçeklik kullanarak QR kodlarımızı çalıştırdılar.

20-06-202320-06-202320-06-2023

20-06-202320-06-202320-06-202320-06-2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Teknoloji projemizde önemli rol oynadı. Web2 ve Web3 araçları projemizin her detayında yer almaktadır. Öğretmen öğrenci tanıtımlarında ve ortak okullar haritamızda patlet kullandık. Öğrencilerimiz avatarlarını readyplayer kullanarak movio.la ile seslendirdiler. Okul, il ve ülke tanıtımlarını öğrencilerimiz hazırlarken inshot, capcut ve movavi programlarını kullanarak okul YouTube kanalında paylaştılar. Resim düzenlemelerinde snapseed kullandık. Resim ve video çalışmalarımızda öğrenci yüzlerini belli etmeden e-güvenliğe ve kullanılan resim ve müziklerde telif haklarına dikkat ettik. Projemizde iş birliği ile E-Güvenlik Politikamız ve Projemizin Etik Değerleri sayfası hazırlanmıştır. Her okul kendi kapsamında E-Güvenlik panosu hazırlamıştır. Okul Bilişim Teknolojileri Rehber öğretmenimiz öğrencilerimize bu konu hakkında bilgi vermiştir. Kişisel verilerin korunmasına yönelik öğrencilerin soyadları Twinspace de kullanılmamıştır. Logo çalışmalarımızı, afişlerimizi ve gazete sayfalarını canvadan yaptık. Öğrenci ve öğretmen anketlerinde Google Form toplantılarda ise zoom kullandık. Öğrencimiz ilgi envanteri sonuçlarını projemizdeki ortak tüm öğrencilerle linoit aracı üzerinden beyin fırtınası yaptılar. Yaygınlaştırma aracı olarak okul web sayfası ve Instagram kullanıldı. Lucidchart ile kariyer tekeri hazırlanarak QR kodlar oluşturuldu. Tüm öğrencilerimiz kariyer tekerlerini EyeJack ile arttırılmış gerçekliğe dönüştürerek arttırılmış gerçeklik teknolojisi ile tanıştı. Final ürünümüz olan sanal sergiyi spatial.io web aracı ile oluşturduk VR için topsevenreviews kullanarak 3B haline getirdik. Ortak ürün olan kariyer bulmacamızı crossword labs ile hazırladık. Öğrencilerin araç kullanmasında ön bilgilendirme yaptık ve öğrencilerimiz araçları bağımsız kullandılar. 

 

Senin rol modelin kim?

Who is your role model?

18-06-202318-06-202318-06-202318-06-202318-06-2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projemizdeki hedeflere ulaşmak için Proje Tabanlı Öğrenme, İşbirlikçi Öğrenme, Yapılandırmacı Öğrenme, Bireyselleştirilmiş Öğrenme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğrenme ve Teknoloji Tabanlı Öğrenme yöntemlerine başvurduk. Projemizin rehberliğe dayalı bir yapısı olduğundan dolayı, bireysel ve sınıf dışı tekniklere önem verdik. Kariyer günleri kapsamında proje öğrencilerimizin sağlık hizmetleri alanında olmaları nedeniyle Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesine gezi düzenledik. Ayrıca okulumuza ilkyardım ve anestezi uzmanı olarak kariyerine devam eden mezun öğrencimiz davet edildi. Lösemili çocuklar yararına toplum hizmeti çalışması amaçlı Lösante hastanesi ziyaret edildi, proje öğrencilerimiz lösemili çocuklar yararına toplum hizmeti çalışmasında bulundular. Projemize katılan öğrenciler 14 ile 19 yaş aralığında oluştukları için kariyer rehberliğinde öğrencilerin ilgisini çeken faaliyetler planlamaya çalıştık. Projemiz etkinliklerinde öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanımaları için okul rehber öğretmenlerinin eşliğinde Holland meslek tercih envanteri uygulandı ve karar alma süreçlerinde beyin fırtınası tekniği kullanılmıştır. Bu envanter sayesinde öğrencilerin ilgi ve yeteneklerinin farkındalığı arttırıldı. Öğrenciler, rol model aldıkları kişilerle ve hedefledikleri mesleğin çalışanlarıyla bir araya gelerek röportajlar gerçekleştirdiler. Bu sayede hedefledikleri meslekleri daha yakından tanıma fırsatı buldular.Projemizde 21. Yüzyıl becerileri geliştirmesinde olanak sağlanıldı. Faaliyetlerimizde kullanılan yenilikçi teknolojiler öğrencilerin ilgisini çekmiştir. Yapılan ön ve son anketleri öğrencilerimizin proje üzerinde olumlu etki bıraktığını kariyer planlaması, yeteneklerini ortaya çıkartma ve kendilerini keşfetme konusunda fayda sağladığı sonucuna varılmıştır.

 

 

 

 

 

Sanal Kariyer Fuarı Etkinliği VR Videolarımız

Virtual Career Fair Event Our VR Videos

18-06-202318-06-202318-06-202305-07-202305-07-2023

 

18-06-202318-06-2023

18-06-2023

18-06-202305-07-202305-07-202305-07-202305-07-2023

Bağlantı 1

Bağlantı 2

Bağlantı 3

Bağlantı 4

Bağlantı 5

 

VR SANAL GEZİ BAĞLANTI

FİNAL ÜRÜNÜMÜZ VR SANAL GEZİMİZİ İZLEMEK İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ 

(VR GÖZLÜK İLE İZLEYİNİZ!)

 

Öğrencilerimiz Sanal Kariyer Fuarı Etkinliğinde-

Our Students at the Virtual Career Fair Event

16-06-202316-06-2023









KARİYER GÜNÜ ETKİNLİKLERİMİZ / CAREER DAYS
16-06-202316-06-2023

20-06-2023






 


 



 

Projemiz süresince öğrencilerimize kariyer rehberliği sağlamak, öz farkındalıklarını geliştirmek, iş birliği içinde çalışmalar yapmalarını desteklemek, iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla projenin her boyutunda rehber olduk. Okulumuzun sağlık hizmetleri alanında olması sebebiyle hastanelerle ve kendi alanlarındaki üniversitelerle iş birliği yaptık. Lösante Hastanesine öğrencilerimizle birlikte ziyarette bulunarak hem sağlık çalışanlarının çalışmalarını yerinde gözlemledik hem de Lösev için toplum hizmeti çalışmasında bulunduk. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi gezisi düzenledik. Mezun olan öğrencilerimizi okula davet edip kariyer planlamalarında öğrencilerimizin bilgi alışverişinde bulunmalarını sağladık. Projede yer alan öğrencilerimizle staj yapan öğrencilerimizi bir araya getirerek mesleklerini daha iyi tanıyabilmeleri adına toplantılar düzenledik.

PROJE DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ ANKETİ

Project Evaluation Questionnaire for Students


20-06-202320-06-2023
20-06-2023





 

 


Projemizde meslek lisesi öğrencilerinin seçtikleri alanlarda kendilerini tanıyarak kariyer hedefleri belirlemelerini amaç edindik. Projemiz süresince teknoloji kullanımına önem vererek Web2 ve Web3 araçlarını tüm faaliyetlerde kullandık. Projemizde gerçekleştirdiğimiz etkinliklerin her aşamasında proje ortaklarımızla iş birliği içerisinde çalışarak, ortak toplantılar düzenleyip yaptığımız faaliyetleri değerlendirdik. Tüm öğretmenler ve öğrenciler, proje başında ve sonunda yapılan ortak anketlere ve oylamalara katılım sağladılar ve proje sonunda yapılan anketleri karşılaştırmalı olarak değerlendirdik. Sonuç çıktıları projemizin meslek tercihleri ve kariyer rehberliğinde yol gösterici olduğunu ortaya koymuştur. Projemiz beklediğimiz yönde ilerlemiştir. Bu proje sayesinde okullarımızın Avrupa boyutu oluştu ve diğer ülkelerle okullarımızın iş birliği gelişti. Beklediğimiz sonuçlar boyutunda; öğrencilerimiz yenilikçi öğretim yöntem ve araçlarının kullanımını arttırdık, dijital becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduk. Ayrıca yabancı dil kullanımlarında öğrencilerimiz kendilerini geliştirdiler, farklı kültürler tanıdılar. Yaygınlaştırmak için okul web sayfası, sosyal medya hesaplarını kullandık. Bilecik İl Milli Eğitim Müdürlüğünün yayınladığı ‘Çalıkuşu dergisinde’ projemiz yer aldı. E-Twinning panolarında projemize ait çalışmaları paylaşarak projemiz hakkında bilgi verdik. Projeye katılan tüm öğrencilerimize sertifika düzenledik. Proje sayesinde tüm ortaklarımızın ve öğrencilerimizin vizyonu genişlemiştir. Bu projeyi yürütürken edindiğimiz Sanal gerçeklikle ilgili birçok bilgi VR Anatomi Laboratuvarı projesi hazırlamamızda bize yol gösterdi. Hazırladığımız VR Anatomi Laboratuvarı projesi Ankara Kalkınma Ajansı tarafından TR51/22/SEDEP-KAMU/0035 nolu sözleşmemiz imzalanarak 02 Mayıs 2023 tarihinde hibe almaya hak kazandı. 



PROJE DEĞERLENDİRME ÖĞRENCİ TOPLANTISI

Project Evaluation Meeting-Students

05-07-2023

 

 







STUDENT PARTICIPATION CERTIFICALES

Öğrencilerimiz sertifikalarını aldılar. 

Projede çalışan tüm öğrencilerimizi tebrik eder başarılar dileriz.


16-06-202305-07-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.06.2023 - Güncelleme: 05.07.2023 12:25 - Görüntülenme: 570
  Beğen | 1  kişi beğendi

Etiketler :
etwinning,